Christ’s Hope in een nieuwe jas
- On 16 juni 2021
- Christ's Hope, huisstijl, jaarverslag, logo, missie
Toen Christ’s Hope 18 jaar geleden werd opgericht, werden ook een logo en huisstijl ontworpen. Lange tijd was dit het uiterlijk van Christ’s Hope. Inmiddels heeft Christ’s Hope organisaties in 14 verschillende landen. Er ontstond behoefte aan een eenduidige huisstijl.
Daarom heeft Christ’s Hope International Annet van den Berg van Montio gevraagd een nieuwe huisstijl te ontwerpen. Omdat Annet als grafisch ontwerper al vrijwillig bij Christ’s Hope Nederland werkzaam was, zal het nieuwe ontwerp voor betrokkenen in Nederland vertrouwd aanvoelen.
Annet over de nieuwe huisstijl:
“Een duidelijke, complete huisstijl versterkt de boodschap van je organisatie. De missie van Christ’s Hope is wereldwijd dezelfde: hoop brengen in de levens van kinderen in nood. Door een frisse en eenduidige huisstijl breng je deze boodschap herkenbaar over. Door je overal gelijk te presenteren maak je je organisatie sterk, herkenbaar en professioneel.
Waar ook ter wereld je Christ’s Hope tegenkomt, je komt overal mensen tegen met dezelfde missie. Eén organisatie met één missie. Door daar één huisstijl aan te verbinden, willen we die eenheid laten zien. Daarmee scheppen we vertrouwen. Daar zijn wij naar op zoek, omdat we willen dat mensen die onze missie delen, zich bij ons aansluiten, zodat we samen hoop en toekomst kunnen geven.
Het ontwerp is de eerste kennismaking met een organisatie. Welke eerste indruk willen we met Christ’s Hope achterlaten? Christ’s Hope is een open en vriendelijke organisatie die veel met kinderen werkt. Wij willen deze blijdschap en positiviteit in al de uitingen uitstralen. Daarnaast heeft Christ’s Hope een christelijke en sociale houding met een sterke focus op het welzijn van anderen.
De kleuren van Christ’s Hope blijven geel en groen; herkenbare kleuren met een vriendelijke en positieve uitstraling. Naast vrolijk zijn de kleuren ook een speelse verwijzing naar de natuur in Afrika. In onze uitingen maken we veel gebruik van ronde en dynamische vormen. Net als de kinderen waarmee we werken zijn we altijd in beweging.
Ook is het logo geheel vernieuwd. De tekst is groter en beter leesbaar. Het lettertype heeft een informeel en speels karakter gekregen. Het blaadje van de bloem is een verwijzing naar een arm die zorgzaam om de schouder wordt geslagen. De ‘t’ in het midden van het logo heeft de vorm van een kruis; een verwijzing naar het kruis van Christus, die in ons midden is.”
Wil je meer zien van ons nieuwe uiterlijk én ontdekken hoe wij hoop brengen in de levens van kinderen in nood?